onsdag 12 oktober 2011

1. Namn
Hannie Hindersson
2. Ålder
20 år 
3. Medicin/tandläkare/vetmed. Varför?
Tandläkare.
Många har frågat mig varför jag inte skulle vilja bli "vanlig" läkare
och mina svar på det är många.
För det första skulle jag bli alltför deprimerad av att det bara
kommer in sjuka patienter till undersökningsrummet. Därefter går
sjuka patienter oftast därifrån och tillfrisknar hemma. Man ser
liksom inget direkt resultat, som man gör vid t.ex. plomblappning
(hål vs. icke-hål).
För det andra verkar läkare så stressade. Tandläkare sitter och
pratar om dittan och dattan/ skit/ smalltalk/ skvaller med
tandhygienisten mellan och under patientbesöken.
För det tredje, är tandläkaren en slags hantverkare som utför
konstformer med sina händer. Visserligen gör t.ex. gallblåsborttagningskirurger det med, men de kombinerar inte riktigt funktion och estetik lika bra.
Jag menar, visst, det är coolt att ha ett ärr på magen, men skulle det va lika coolt med stygnhål på tänderna?
Jepp, dentist it is.
5. singel/upptagen/sambo/gift/komplicerat etc?
Singel
6. Ev. tidigare karriär, studieplats?
 Vörå Samgymnasium. Tänkte bli byggnadsingengör, men ångrade mig och lade mig som frånvarande under förra året. Istället läste jag Galenos och 25 sp pedagogik från Helsingfors öppna universitet på Västra Nylands folkhögskola i Karis.
7. Greys anatomy, House, eller sairaala?
Grey´s Anathomy!
8. Favorit organ? Motivera!
Magsäcken. För den ger alltid plats för lite extra.
9. Unicafé eller ravioli?
Unicafé
10. Drömroll i thoracalt spex? Motivera
Nån som står i bakggrunden och skrattar. Motivation: jag börjar skratta då jag blir
nervös.
11. Fri hälsning till läsare!
Hoppas ni får en trevlig fortsättning på dagen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar